Thursday, December 17, 2009

Meja bulat : Bahagian 1-Anak dan menantu

Saya sertakan disini petikan daripada blog Kickdefella berkaitan surat Nik Amalina yang dihantar kepada YB Dr. Siti Mariah dan komen-komen daripada pembaca artikel tersebut ;

“Genap seminggu saya menyiarkan luahan hati Nik Amalina, puteri MB Kelantan. Saya berbuat demikian atas permintaan beliau dan suaminya sendiri.Saya dapat merasakan jiwanya tertekan dan beliau perlu meluahkan. She wants people to know her feelings. Dia mahu mengistiharkan perasaannya.”

Memandangkan terdapat pembaca blog ini yang mempertikaikan tindakan YB Dr. Siti Mariah mengenengahkan nukilan Isteri Abdul Ariffahmi, Dr. Siti Mariah sudah membuat penjelasan terperinci berhubung isu tersebut. Dr. Siti Mariah hanyalah seorang penyampai atau messenger dan saya berharap para pembaca dapat menelaah penjelasaan Ahli Parlimen tersebut. Baca di sini.

kiasu

Selepas seminggu baru Dr Mariah nak sedar dan mengaku bahawa surat Nik Amalina emosi perasaan semata2 dan TIDAK RASIONAL.

Dr Mariah juga mengaku selepas lega menulis surat tersebut, Nik Amalina menjadi depress. Rupanya Dr Mariah dan Nik Amalina baru disedarkan bahawa mereka telah melakukan kesilapan besar kerana memperjuangkan keluarga, bukannya parti.

Yang menariknya, surat Nik Amalina disiarkan atas permintaan CEO PMBK menantu Nik Aziz isterinya Nik Amalina. Kalaulah permintaan dibuat oleh bukan anak menantu Tok Guru, sudah pasti Dr Mariah tidak akan melayannya sebab tidak ada apa2 untungnya kepada Dr Mariah. malangnya, tindakan Dr Mariah ibarat makan tuan. Baru sedar ya!

doa plok.. prajo laa ko ‘menatey’ (menantu) tow

4 12 2009

ikepilla

pemimpin PAS byak ckap menipu…
1.Nik Aziz royat Ariff dapat jd CEO coz bkelayakkan…tp Nik Amalina ckap nik aziz yang lantik… brkelayakkan r kroni… ape klayakkan Ariff stakat degree haku pon ade….
2. Pmmpin Pas ckap tiada masalah dlm PAS…lg penipu xde masalah ke… ape hukum menipu…haram bg Umno halal bg PAS
3. Dlu heboh nak laksana hudud tp bler dapat memerintah 5ngeri senyap jer..Abd Hadi sampai leh royat hudud hanye 0.001 dlm pmrntahan islam..Hassan Ali timbul isu arak leh kita bermasalah pada parti, same gak dengan nasaruddn…maknanye PAS sebenarnya dalam diam myokong penjualan arak..mlut je kat menentang tp hati myokong… cth lesen Kilang arak terbesar diselangor dperbharui oleh PKR…mane orang PAS menentang… belawok belako kecek
4. byak lg penipuan xlarat nak tulis…

Itulah antaranya sebagai permulaan kisah meja bulat. TGNA ialah MB Kelantan, hak milik kerajaan dan rakyat negeri Kelantan. Di rumah memang beliau seorang ayah, suami dan mertua. Dalam hal ini siapa yang menggangu TGNA? Saudara jawab sendiri............

No comments:

Ikuti blog ini

Diriku

My photo
KOTA BHARU, Kelantan, Malaysia
sentiasa berdoa untuk kesejahteraan dunia dan akhirat