Sunday, December 7, 2008

Nik Amar lagi....


Pada Jumaat lepas, aku bersolat di Masjid Panchor. Ada Majlis Kurniaan oleh KDYMM Al-Sultan Kelantan. Ramai hadirin yang hadir, TM sendiri, TGNA dan beberapa pembesar negeri dan juga MAIK. Tidak ketinggalan Ustaz Man sahabat saya. Kelihatan YB kita yang sorang ni iaitu NIK Amar. Hebat sungguh dia ni. Sentiasa tersenyum dan menunjukkan kemesraannya. Tapi sayang, 'perangai' dia ni tak sama semasa rakyat di kawasan DUN Panchor ada masalah beliau tiada pulak macam tu. Hebat, hebat. YB, tengok-tengoklah kawasan sendiri tu. Mana yang patut pergi melawat tu kena pergilah. Di taman perumahan aku sendiri tu dah bertahun tenggelam air. Bukannya YB tak sedar, setiap pagi pergi ke SUK tu takkan tak boleh lihat, atau tak nampak. Tanyalah penghulu tu. Nak harapkan penghulu buat kerja tak terdaya dia pun. Nik Amar, bilakah akan sedar? Kalau pada UMNO boleh kata buah terlalu masak, jangan kita pulak yang nak jadi buah busuk. Kulit cantik, isi buruk! Contohilah Hussam Musa.. belajarlah Nik Amar. Aku dulu pun berjuang dalam PAS lagi lama daripada YB! Datuk Hussam ni telefon pun dapat, pergi rumah pun ada respon, sms pun ada jawab. Bukan tujuan membanding-banding, tapi hakikat. Jangan hanya pandai membodek TGNA je Nik! Pikirlah sikit berapa ramai yang marahkan Nik Amar setiap hari. Sesungguhnya, sebagai manusia kita tak terlepas dari membuat silap, tapi janganlah sentiasa buat salah dan terus menerus melakukan kesalahan. Wallahualam..

Saluran Video

Loading...

Ikuti blog ini

Diriku

My photo
KOTA BHARU, Kelantan, Malaysia
sentiasa berdoa untuk kesejahteraan dunia dan akhirat